Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Na podstawie Art.14. ust. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062) na Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Kaliska została wyznaczona Pani Małgorzata Wyklandt.
Do zadań Koordynatora należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy Kaliska,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności Urzędu Gminy Kaliska w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wejście główne do budynku Urzędu Gminy Kaliska dostosowane jest dla osób ze szczególnymi potrzebami, a w szczególności z dysfunkcją narządu ruchu - w tym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd). Przed wejściem do budynku umieszczony jest dzwonek przywoławczy z oznaczeniem w języku Brajla.
Każdy pracownik Urzędu, niezależnie od ustalonej procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy takiej osobie.
W budynku Urzędu Gminy Kaliska na parterze dostępna jest toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Do budynku można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem.
Przed budynkiem jest 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Kontakt
Małgorzata Wyklandt
Tel. (58) 58 89 201, wew. 555
e-mail: dostepnosc@kaliska.pl
Urząd Gminy Kaliska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Gminy Kaliska.
Data publikacji strony internetowej: 29.05.2003 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17.03.2025 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z uwagi na niezgodności lub wyłączenia wymienione poniżej. W celu wyeliminowania niektórych niezgodności podmiot podpisał umowę na zmianę strony internetowej, która będzie zgodna z ww. ustawą.
Mogą zdarzyć się sytuacje, że niektóre dokumenty, elementy graficzne, pliki opublikowane na stronie są niezgodne z uwagi na fakt, że:
Data sporządzenia deklaracji: 23.09.2020r.
Data aktualizacji deklaracji: 01.04.2022r.
Data ostatniej aktualizacji: 24.03.2025r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych w przeglądarkach Firefox, Chrome, Internet Explorer Edge, Opera.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą odpowiedzialną jest Informatyk, adres poczty elektronicznej: sekretariat@kaliska.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (058) 58 89 201, (58) 58 89 204.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Ponadto w Urzędzie Gminy powołano koordynatora ds. dostępności – Panią Małgorzatę Wyklandt, adres e-mail: dostepnosc@kaliska.pl.
Urząd Gminy Kaliska, ul. Nowowiejska 2, 83-260 Kaliska.
Do budynku prowadzi 1 wejście. Wejście od ul. Nowowiejskiej posiada parking z miejscem dla niepełnosprawnych.
Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego referatu - stanowiska pracy.
Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących; dzwonek przywoławczy znajdujący się przed drzwiami wejściowymi oraz toaleta dla niepełnosprawnych posiadają napis w jeżyku brajla.
Korytarze w budynku są bezkolizyjne, nie posiadają progów, a także znajdują się na jednym poziomie. Dla chcących załatwić sprawę w części niedostępnej dla osób poruszających się na wózkach części budynku, pracownik Urzędu prowadzi obsługę klienta niepełnosprawnego w części dla niego dostępnej.
Przy schodach na zewnątrz budynku dostępny jest wjazd dla wózków.
Brak wind.
Pochylnia dostępna jest przed głównym wejściem do budynku.
Brak platform.
Informacje głosowe są realizowane przez wyznaczonego pracownika.
W Urzędzie dostępna jest bezprzewodowa pętla indukcyjna.
Wyznaczono 1 miejsce dla os. niepełnosprawnych na parkingu.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się ( t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1824) jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 3 dni roboczych przed tym wydarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.
Dostępność architektoniczna w pozostałych budynkach:
Świetlica Wiejska w Bartlu Wielkim
Świetlica Wiejska w Czarnym
Świetlica Wiejska w Piecach
Świetlica Wiejska w Studzienicach
OSP Kaliska
Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wdrożone rozwiązania są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz standardami dostępności, jednak w przypadku napotkania barier lub trudności zachęca się do zgłaszania uwag i sugestii.
Wniosek o zapewnienie dostępności (pobierz)
Do Urzędu Gminy Kaliska (dalej „Urząd”) można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (dalej „wniosek”) oraz:
1) poinformować o braku dostępności;
2) złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
3) złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta Urzędu.
Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Urzędu osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do Urzędu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
1) dane kontaktowe wnioskodawcy;
2) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Urzędu jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek można:
1) przesłać na adres: Urząd Gminy Kaliska, ul. Nowowiejska 2, 83-260 Kaliska;
2) złożyć w sekretariacie Urzędu w godzinach funkcjonowania Urzędu;
3) przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl), eDoręczenia;
4) przesłać pocztą elektroniczną, na adres e-mail: sekretariat@kaliska.pl
Wnioski rozpatrywane są przez Koordynator ds. dostępności.
W przypadku gdy Urząd nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
1) w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy),
2) w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym),
3) z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności
– wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa PFRON.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w ww. pkt 1) lub 2), albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3).
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Urzędu lub ich elementów może złożyć wniosek z żądaniem o zapewnienie dostępności stron internetowych lub aplikacji mobilnych
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości pliku i problemu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich przez Prezesa PFRON.
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |
---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |